Thursday, April 12, 2012

Welcome to Sarawak ! #Day1



Assalamualaikum !

Tersangat la lama dah aku tak update blog ni. Biasalah..student. Kalau da busy..busy sangat. Lagi-lagi da nak musim exam. Memang ta sentuh lah. By the way, cerita aku kali ni aku akan bawa korang ke negeri Sarawak

Kami bertolak dari KLIA pada jam 8.15 pagi dan tiba di Kuching Airport pada jam 10 pagi. Disebabkan akak aku kerja sebagai imegresen kat LCCT. Senanglah dia dapat info tiket promotion serendah MYR70 pergi dan balik. Beruntunglah tak kami.hehe...Rajin-rajinlah lawat website KLIA kalau nak tahu promotion2 yang dorang buat. 


Let's Go !

Hati memang nak sangat dapat duduk dekat dengan wing kapal. 
Akhirnya dapat jugak ! haha.Dapat jugak view yang cantik untuk snap view yang menarik.


Tempat pertama yang kami lawati ialah Kampung Budaya Sarawak. Tiket untuk masuk ke 
Kampung Budaya bagi dewasa adalah MYR 50 dan untuk warga emas MYR 25. Tempat ini 
menempatkan etnik utama di Sarawak iaitu Melayu, Cina, Iban, Orang Ulu, Bidayuh, Melanau dan Penan.

Jom kita Usha tempat nih ! 



hari ke#2 akan aku ceritakan di entri yang akan datang.

Sekian, Assalamualaikum !


to be continued at Welcome to Sarawak ! #Day2





0 comments:

Facebook Blogger Plugin: Bloggerized by AllBlogTools.com Enhanced by MyBloggerTricks.com

Post a Comment